24 października 2019

Raport CSR Kompanii Piwowarskiej wyróżniony w 13. edycji konkursu „Raporty Społeczne”

Kategoria: Aktualności

„Raport zrównoważonego rozwoju. Nasz wkład w realizację Agendy 2030” Kompanii Piwowarskiej został wyróżniony w tegorocznej edycji prestiżowego konkursu „Raporty Społeczne”. Jury doceniło przystępną, skrótową formę zawierającą kluczowe informacje, walor edukacyjny oraz odważne zmierzenie się z trudnym tematem oddziaływania na otoczenie. To jedyne tegoroczne wyróżnienie dla zgłoszonych raportów społecznych.

Raport CSR Kompanii Piwowarskiej wyróżniony w 13. edycji konkursu „Raporty Społeczne”

Kompania Piwowarska już po raz ósmy została doceniona przez kapitułę konkursu za sposób raportowania swoich działań CSR. W tym roku do konkursu na najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu zgłoszono 45 materiałów, które jury nagradzało w pięciu kategoriach: raport zintegrowany, raport społeczny, nagroda jury dziennikarskiego, nagroda za raport organizacji pozabiznesowej, nagroda za najlepszy debiut. W dwóch ostatnich kategoriach nagród nie przyznano.

W tym raporcie punktem wyjścia do przedstawienia naszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju były cele ONZ. Realizując naszą strategię zrównoważonego rozwoju w obszarach: produkty i zdrowie; ludzie i społeczeństwo; środowisko naturalne, wypełniamy 13. z 17-tu celów „Agendy 2030” ONZ. Cieszy nas, że jury konkursu doceniło to, że te kompleksowe zagadnienia pokazujemy w prosty i czytelny sposób”. – komentuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

11. Raport CSR Kompanii Piwowarskiej prezentuje działania KP z 2018 roku mające realny wpływ na wypełnianie Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Do wybranych z nich należą:

  • W zakresie ochrony środowiska - jeden z najlepszych w branży wyników zużycia wody do produkcji piwa – 2,64 hl wody na 1 hl piwa w roku 2018. Stawia to firmę wśród liderów oszczędzania wody nie tylko w Polsce, ale i na świecie; poddawania recyclingowi 99,65% produktów ubocznych i odpadów; korzystanie w dużym stopniu (46%) z opakowań zwrotnych

  • W zakresie zapobiegania negatywnym zjawiskom związanym ze spożywaniem alkoholu i wypadkami drogowymi - 273 tys. osób zaangażowanych w programy odpowiedzialnościowe KP, m.in. Sprawdź Promile, w ramach którego 85 tys. osób przebadało się alkomatami; rozwój segmentu piw bezalkoholowych – wzrost sprzedaży piw tego rodzaju o 85%

  • W zakresie działań na rzecz zrównoważonych miast i społeczności – realizacja programu dla wspólnot lokalnych: LECHSTARTER, marki Lech. Firma przeznaczyła aż 1 mln zł na projekty zgłoszone przez społeczności lokalne w tym programie.

Za koordynację prac i przygotowanie raportu odpowiedzialni byli: Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju oraz wspomniany Grzegorz Adamski. Raport opracowała agencja Go Responsible we współpracy z Tailors Group.

Więcej o strategii zrównoważonego rozwoju KP można przeczytać na stronie: https://www.kp.pl/files/Kompania-Piwowarska-Raport-zrownowazonego-rozwoju-za-2018.pdf

O konkursie „Raporty Społeczne”

Plebiscyt, którego głównym organizatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, już od 2007 roku nagradza najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Tym samym  upowszechnia ideę odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, zwraca uwagę na znaczenie raportowania pozafinansowego, wskazuje dobre praktyki w tym zakresie, wreszcie przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami. 

W 13. edycji konkursu „Raporty Społeczne” główną nagrodę za raport społeczny dostał bank Santander, drugą nagrodę za raport zintegrowany – Orange Polska, a główna nagroda za raport zintegrowany – LPP.

źródło: kp.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ