Partner serwisu
Tylko u nas
27 kwietnia 2020

Marki Kompanii Piwowarskiej modyfikują swoje aktywności marketingowe adekwatnie do sytuacji

Kategoria: Alkohole

Dedykowany zespół kryzysowy w Kompanii Piwowarskiej monitoruje na bieżąco sytuację, dostosowując działania do zmieniającego się otoczenia, czy kolejnych decyzji odpowiedzialnych instytucji oraz potrzeb pracowników, dostawców i partnerów. - podkreśla Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych.

Marki Kompanii Piwowarskiej modyfikują swoje aktywności marketingowe adekwatnie do sytuacji

Wpływ pandemii COVID-19 na branżę piwną, tak jak i na wiele innych branż jest mocno odczuwalny. W momencie podjęcia przez Rząd decyzji o zamknięciu lokali gastronomicznych, odwołaniu imprez masowych, zatrzymał się cały kanał HoReCa, który w branży piwnej jest istotny. W normalnych warunkach konsumenci odwiedzają puby, restauracje, bary konsumując często przy okazji piwo. Podobnie jest podczas wszelkich imprez na świeżym powietrzu, zwłaszcza, że dla branży piwnej zaczął się sezon. A izolacja, brak możliwości wszelkich spotkań towarzyskich sprawia, że konsumpcja spadła, a to jak wiadomo odbija się na sprzedaży. Dodatkowo, obserwujemy również dwucyfrowe wysokie spadki w hipermarketach. Wpływają na to dwa ważne dla branży czynniki – po pierwsze, pogorszyły się znacząco nastroje konsumentów. Według badań GfK (badanie nastrojów konsumenckich na zlecenie Komisji Europejskiej, marzec 2020) nastroje konsumenckie są niższe od tych najniższych z 2008 roku, kiedy mieliśmy kryzys finansowy. Drugim czynnikiem jest zmiana zachowań konsumenckich – stosują  już oni „kryzysowe strategie zakupowe” co oznacza, że decydują się przede wszystkim na zakupy artykułów pierwszej potrzeby, i rzadziej kupują. Z badań („COVID-19 MONITOR – Attitudes of population towards the current situation”) wynika, że 55% konsumentów już redukuje swoje koszty, rośnie do tego niepewność co do stabilności zatrudnienia – 67% badanych twierdzi, że ich oszczędności wystarczą na nie więcej niż 3 miesiące. Jednocześnie 60% twierdzi, że ceny będą szły w górę zdecydowanie szybciej niż do tej pory. Dlatego, według nas przedłużająca się pandemia oraz ekonomiczne i społeczne jej konsekwencje będą tylko pogłębiać już negatywne trendy w kategorii piwa.          

Sytuacja, z którą wszystkim nam przyszło się zmierzyć, dostarcza od samego początku szereg też innych problemów, czy utrudnień chociażby w bieżącym funkcjonowaniu. To było, i nadal jest, dla nas spore wyzwanie, bo trzeba było zrewidować wiele planów, dostosowując je do restrykcji rządowych, czy naszych wewnętrznych procedur. Z jednej strony zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników ma ogromne znaczenie, zwłaszcza w tym okresie, a z drugiej chcieliśmy utrzymać ciągłość prowadzenia biznesu, a to się wiąże z działaniem trzech browarów i łańcucha dostaw. Niestety nie uniknęliśmy też problemów z terminowymi dostawami surowców i materiałów niezbędnych do produkcji z powodu zamkniętych granic. Nasze planowanie i praca w browarach muszą być więc bardziej elastyczne, aby mimo tego warzyć piwo i realizować wszystkie zamówienia.

Oczywiście musieliśmy wprowadzić szereg nowych zasad bezpieczeństwa mających na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa. Wdrożyliśmy między innymi pracę zdalną w tych obszarach, gdzie było to możliwe, zawiesiliśmy większość szkoleń, a wszystkie spotkania zamieniły się w online, wyposażyliśmy wszystkie oddziały w mydła dezynfekcyjne i pojemniki ze środkiem dezynfekującym, w maseczki oraz rękawice. Musieliśmy także dostosować swoje plany inwestycyjne na terenie browarów do ograniczeń i obostrzeń, a także wymogów w zakresie profilaktyki zakażeń, zmieniając na przykład procedury dotyczące wizyt osób z zewnątrz i wjazdu kierowców, i instalując kamery termowizyjne na wejściu do browarów, aby wyeliminować ryzyko wejścia osób chorych.

W dobie koronowirusa nasze marki modyfikują swoje aktywności marketingowe adekwatnie do sytuacji i z nastawieniem na to, co jest teraz najważniejsze – wsparcie służby zdrowia oraz działania profilaktyczne. Lech – główny sponsor Festiwalu Pol’and’Rock wspiera Fundusz Interwencyjny WOŚP, będąc związanym z WOŚP od kilku lat. Lech Pils, nasza marka regionalna i główny sponsor klubu Lech Poznań – przekazał środki na inicjatywę fanów klubu, dzięki której do wielkopolskich szpitali i placówek medycznych dotarły potrzebne materiały. Tyskie pokazało jak można przechodzić na Ty  bez kontaktu bezpośredniego wspierając wiarę Polaków na podstawie historii, która uczy nas, że zawsze dajemy sobie radę. Ponadto mając swoje korzenie na Śląsku, wspiera szpital w rodzimych Tychach i na swoich kanałach social media zachęca do pozostania w domu (#zostanwdomu). Dział sprzedaży dostosował swoje wizyty handlowe i kontakty z klientami do nowych warunków.

Dedykowany zespół kryzysowy w Kompanii Piwowarskiej monitoruje na bieżąco sytuację, dostosowując działania do zmieniającego się otoczenia, czy kolejnych decyzji odpowiedzialnych instytucji oraz potrzeb pracowników, dostawców i partnerów.

Dla portalu www.kierunekspozywczy.pl, wypowiedzi udzieliła Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej.

fot. KP
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ