Partner serwisu
05 stycznia 2021

Jaką wybrać dietę, by wytrwać w noworocznym postanowieniu?

Kategoria: Trendy żywnościowe

Zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze oraz chęć pozbycia się nadprogramowych kilogramów to jedne z najpopularniejszych postanowień noworocznych. Podpowiadamy jak skutecznie pozbyć się zbędnych kilogramów raz na zawsze.

Jaką wybrać dietę, by wytrwać w noworocznym postanowieniu?

- Aby zgubić zbędne kilogramy nie tylko skutecznie, ale i bez efektu jo-jo powinniśmy skupić się przede wszystkim na budowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych. Komponowanie zdrowych, urozmaiconych i odpowiednio zbilansowanych posiłków, włączenie aktywności fizycznej do codziennego trybu życia oraz znalezienie równowagi między pracą, a odpoczynkiem to podstawa nie tylko zdrowej, ale również szczupłej sylwetki. – podpowiada Natalia Chybzińska, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Kukuła Healthy Food.

Metoda małych kroków
Pamiętajmy, że zalecane przez dietetyków tempo utraty masy ciała to 0.5 - 1kg na tydzień. Tylko powolny i systematyczny spadek kilogramów gwarantuje nam pozbycie się ich skutecznie. Przy trwałej zmianie stylu życia (a w szczególności nawyków żywieniowych) nie będzie nam groził także tzw. efekt jo-jo. Do zdrowych, codziennych nawyków, które powinniśmy wprowadzić na stałe do naszego życia  zaliczamy:
1. Zjadanie 4-5 odpowiednio zbilansowanych posiłków co 3-4 godziny.

2. Wypijanie co najmniej 1,5 litra wody.

3. Codzienna, umiarkowana aktywność fizyczna (30-45 minut).

4. Regeneracja i sen.

Dzięki tym drobnym zmianom pierwsze efekty odchudzania, jak również lepszego samopoczucia powinniśmy zauważyć już po 2-3 tygodniach, co dodatkowo zmotywuje nas do dalszego działania.

Dania sprzyjające szczupłej sylwetce
Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ) zaleca, by podstawą naszych posiłków były warzywa i owoce, które powinny być obecne w każdym posiłku. Kolejne elementy to pełnoziarniste produkty zbożowe, chude mięso i chudy nabiał. IŻŻ zachęca do ograniczenia spożycia czerwonego mięsa oraz tłuszczy zwierzęcych na rzecz jaj, chudych ryb, roślin strączkowych oraz dobrej jakości olejów roślinnych.

- Zimą osobom na diecie redukcyjnej szczególnie polecam gęste i sycące, wielowarzywne zupy z dodatkiem kasz lub roślin strączkowych. Warto dodać do nich np. imbir, który ma właściwości antybakteryjne i rozgrzewające. Dobrym wyborem będą też grillowane lub gotowane na parze warzywa z indykiem, dorszem lub sandaczem. W ramach przekąsek o tej porze roku szczególnie polecam owoce cytrusowe, jabłka i orzechy. Pamiętajmy również, by w codziennym menu unikać produktów wysoko przetworzonych, a także nadmiaru soli i cukru. – podpowiada Natalia Chybzińska, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Kukuła Healthy Food.

Dieta redukcyjna dla tych, co nie lubią gotować
Jeśli przeszkodą do zgubienia zbędnych kilogramów jest niechęć do spędzania czasu w kuchni to warto sięgnąć po tzw. „dietę pudełkową”.  Firmą, która codziennie dostarcza pyszne dania na bazie sezonowych warzyw i owoców, kasz oraz wysokiej jakości ryb i mięsa jest Kukuła Healthy Food. W ofercie cateringu dietetycznego znajdziemy programy dostosowane do różnych potrzeb klientów, w tym ofertę diety indywidualnej. Przy utracie kilogramów na pewno pomoże dieta Optimal, która jest dostępna w kilku wariantach kalorycznych. Kukuła Healthy Food jako jedna z nielicznych firm zatrudnia sztab wykwalifikowanych dietetyków, którzy są dostępni dla wszystkich klientów za pośrednictwem infolinii. Dzięki konsultacjom telefonicznym dietetycy pomogą w doborze odpowiedniej diety i jej kaloryczności tak, by szybko zauważyć oczekiwane efekty.

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ