Partner serwisu
16 lutego 2021

Aktywizacja sprzedaży poprzez organizację loterii promocyjnych i audioteksowych

Kategoria: Aktualności

Gry losowe są szczególnie atrakcyjne dla konsumentów, dlatego ich prowadzenie daje wiele wymiernych korzyści. Już od lat są uznawane za niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe. Wyjaśniamy, jak przebiega aktywizacja sprzedaży poprzez organizację loterii promocyjnych i audioteksowych!

Aktywizacja sprzedaży poprzez organizację loterii promocyjnych i audioteksowych

Aktywizacja sprzedaży poprzez organizację loterii promocyjnych i audioteksowych

Wśród wielu zróżnicowanych metod marketingowych mających na celu zwiększyć sprzedaż produktu lub usługi, jedną z najczęściej stosowanych jest organizacja loterii promocyjnych i audioteksowych. Są to dwa najpowszechniejsze rodzaje gier hazardowych, które są zgodne z polskim prawem. Udział w nich daje szansę na zdobycie atrakcyjnej nagrody rzeczowej lub pieniężnej. Laureat jest wybierany losowo spośród grupy uczestników, którzy dołączyli do zabawy po spełnieniu określonych warunków. Akcje tego typu cieszą się ogromnym powodzeniem wśród konsumentów.

Zasady organizacji takich loterii są opisane w Ustawie o grach hazardowych. Cała procedura jest czasochłonna i skomplikowana. Poszczególne etapy oraz działania administracyjne muszą być do tego nadzorowane przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej, Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego oraz Naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego.

Zezwolenie na przygotowanie loterii wiąże się m.in. ze spisaniem regulaminu, złożeniem wniosku i uiszczeniem opłaty w Urzędzie Skarbowym w Nowym Targu, a także dostarczeniem wszystkich niezbędnych dokumentów. Organizator musi również posiadać odpowiednio dostosowane urządzenie do gier, które będzie wyłaniać laureatów oraz prowadzić ewidencję wydanych nagród. Na koniec trzeba jeszcze właściwie zakończyć i rozliczyć całe przedsięwzięcie, składając stosowne sprawozdanie.

Cała procedura jest wieloetapowa oraz wymaga zaangażowania specjalistów z różnych dziedzin, m.in. administracji, marketingu czy IT. Z tego względu najlepiej jest zwrócić się do profesjonalistów zajmujących się takimi przedsięwzięciami, którzy mają wieloletnie doświadczenie w tej materii, jak na przykład i360 Sp. z o.o.

Czym różnią się od siebie loterie promocyjne i audioteksowe?

Chociaż loterie promocyjne i audioteksowe są do siebie dość podobne, warto wiedzieć, co je różni. Pierwszy typ jest o wiele popularniejszy, ponieważ może być skierowany do szerszego grona odbiorców, a także uznaje się go za nieco łatwiejszy w organizacji. W loterii promocyjnej mogą brać udział osoby fizyczne, które ukończyły 13 lat i zakupiły/uzyskały dany towar, usługę lub inny „dowód udziału w grze”. W ramach akcji da się wygrać atrakcyjne nagrody, przyznawane na zasadzie losowania.

Loteria audioteksowa również daje szansę na zdobycie wygranej, ale udział w niej jest obwarowany nieco mniej przystępnymi przepisami. Po pierwsze, uczestnicy muszą być pełnoletni. Po drugie, dołączenie do gry jest związane z wysłaniem wiadomości SMS premium (kosztującej przynajmniej 50 groszy) lub wykonaniem krótkiego połączenia telefonicznego (również za wyższą stawkę niż zwykła rozmowa).

Z tych względów częściej spotykane są loterie promocyjne. Bardzo popularne są gry, w których klienci muszą kupić dany produkt z kodem do zarejestrowania drogą on-line. Dostarczając w ten sposób „dowód zakupu” biorą udział w losowaniu nagrody pieniężnej lub rzeczowej. Jeśli kod można aktywować wysyłając go poprzez zwykły SMS (wg. taryfy abonenta), nadal ma się do czynienia z loterią promocyjną. Gdy zaś organizator obejmie tę czynność dodatkową opłatą, jest to loteria audioteksowa. Daje to co prawda szanse na większy zysk z całej akcji, ale jest mniej korzystnie odbierane przez konsumentów.

Jakie korzyści daje organizacja loterii promocyjnych i audioteksowych?

Loterie promocyjne i audioteksowe dają wymierne zyski. Obie akcje mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży oraz udziałów rynkowych, ale gry SMS zapewniają dodatkowy przychód z rejestracji uczestników. Wizja zyskania atrakcyjnej nagrody pieniężnej lub rzeczowej na kilka sposobów skutecznie skłania konsumentów do zakupu promowanego produktu bądź usługi.

Klienci zachęceni do udziału, którzy zazwyczaj wybierali daną markę, w związku z loterią mogą przekonać się do zwiększenia wartości swojego koszyka zakupowego. Jeśli np. ulubiony batonik może pomóc wygrać ekskluzywny samochód, klient zacznie kupować nie jeden, a kilka sztuk, by zwiększyć swoje szanse. Wydatek ten jest stosunkowo niewielki oraz nie jest obowiązkowy, dlatego nie zraża uczestnika. W perspektywie przynosi jednak organizatorowi duże zyski.

Kolejną korzyścią jest wzrost częstotliwości zakupów. Przykładowy miłośnik batoników zachęcony przez akcję może zacząć kupować produkt np. nie raz w tygodniu, ale dwa czy nawet trzy razy.

Badania wykazują też, że loterie przyczyniają się do tzw. zmiany marki. Osoby preferujące inne batoniki czy kupujące losowe słodycze tego typu mogą ze względu na wizję wygranej przekonać się do wyboru promowanego produktu. Co ciekawe, czynnik ten odpowiada aż za ponad połowę wzrostu sprzedaży.

Dodatkowo akcje promocyjne tego typu zwiększają rozpoznawalność marki oraz przyczyniają się do poprawy jej wizerunku. Organizacja loterii jest więc świetnym sposobem na rozwój przedsiębiorstwa. Ze wsparciem zespołu doświadczonych specjalistów można osiągnąć rewelacyjne efekty.

 

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ