Wielkanoc – czas stworzony dla likierów
Doskonale smakują solo, ale równie dobrze sprawdzają się jako dodatek do deserów, kawy czy modnych koktajli. Są niskoprocentowe, przyjemnie słodkie, doceniane i odkrywane na nowo, zwłaszcza przez panie. Likiery. Wielkanoc, czas, w którym celebrujemy wspólne, niespieszne spotkania przy suto zastawionych stołach, to czas niemal stworzony dla tych słodkich trunków. Numerem 1 w Polsce wśród likierów jajecznych jest Dalkowski Advocaat[1] produkowany w Toruniu przez firmę Henkell Freixenet Polska.

Kto pije likiery?
Badania pokazują, że kategoria likierów jest bardzo stabilna pod względem sprzedaży ilościowej, a pod względem wartości sprzedaży wzrosła w 2022 roku +6,3% rok do roku. Rocznie Polacy spożywają blisko 5 milionów litrów tych słodkich trunków.[1]
Likiery jajeczne, najpopularniejsze w Polsce, są uniwersalne i smakują każdemu, kto docenia bogaty, słodki smak. Są niskoprocentowe, przyjemnie kremowe, stworzone do niespiesznego degustowania. Łączą w sobie elementy tradycji, swojskości, ale i elegancji.
- Zauważamy, że po likiery jajeczne niezwykle chętnie sięgają panie, traktując je jako swój ulubiony deser - przyznaje Marta Tyszkowska, Kierownik Marki w firmie Henkell Freixenet Polska.
Wachlarz możliwości
W przypadku likierów możliwość konsumpcji jest praktycznie nieograniczona. Najczęściej dodawane są do kawy, lodów, ciast lub - po prostu - pite niespiesznie z kieliszka. To doskonały wybór, gdy przychodzi ochota na małe „co nieco”. Likiery jajeczne można podawać również z przyprawami, np. posypane gałką muszkatołową i cynamonem. Takie propozycje są idealne w sezonie jesienno-zimowym.
Ale coraz częściej likiery stanowią również bazę do ciekawych, modnych koktajli. - Do likierów o klasycznych, popularnych smakach, takich jak wanilia czy truskawka, spróbujmy dodać owoce sezonowe (maliny, truskawki) oraz schłodzone mleko kokosowe lub roślinne, zblendować i przygotować smakowite koktajle! Z likierem czekoladowym natomiast idealnie komponuje się mocne espresso – warto dodać do obu składników kostki lodu i „wyszejkować” do powstania smakowitej pianki. Takie koktajle można podawać w modnych butelkach czy słoiczkach ze słomkami lub w wysokich szklankach koktajlowych. Znajomi i rodzina z pewnością będą mile zaskoczeni takimi owocowo-mlecznymi smoothies - podpowiada Marta Tyszkowska.
Dalkowski liderem
Numerem 1 w Polsce wśród likierów jajecznych jest Dalkowski Advocaat[2] produkowany przez firmę Henkell Freixenet Polska. Od lat powstaje według tej samej, sprawdzonej receptury. Bazę stanowią żółtka jaj kurzych z chowu ściółkowego i doskonałej jakości spirytus. Całość wzbogacona jest subtelnymi nutami wanilii.
Advocaat to likier - baza, ale portoflio marki Dalkowski jest o wiele większe. Do wyboru jest także smak truskawkowy, czekoladowy, waniliowy czy słony karmel.
- Wśród zalewu tańszych likierów smakowych, warto poszukać dobrych jakościowo, sprawdzonych, bazujących na wiedzy i doświadczeniu – likierów kremowych. Taka jest właśnie marka Dalkowski – bazuje na mistrzowskich recepturach, wiedzy i doświadczeniu wytwórcy - podsumowuje Marta Tyszkowska.
Toruńska firma jest liderem w produkcji likierów. Oprócz Marki Dalkowski, do Henkell Freixenet Polska należy także brand CANARI, a w tym przypadku do wyboru są bardziej egzotyczne smaki: mleczko kokosowe, tiramisu czy pistacja.
Wielkanocne szaty
Wielkanoc, czas, w którym celebrujemy wspólne, niespieszne spotkania przy suto zastawionych stołach, jest niemal stworzona dla likierów. W sklepach sieciowych w całej Polsce na półkach można znaleźć likierowe wersje prezentowe firmy Henkell Freixenet Polska.
- Dla tych, którzy szukają eleganckiego prezentu, polecamy chociażby nasz świąteczny zestaw, czyli Dalkowski Advocaat i Canari z dołączonymi dwoma kieliszkami. Zachęcamy wszystkich do zabawy smakiem i formą konsumpcji. Likiery dają tę możliwość! - mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, Szef Krajowego Trade Marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska.
[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wolumenowa w litrach, w okresie –W1 - W522022 w kategorii: Likiery segment: Egg (z wyłączeniem marek własnych)
[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), Sprzedaż wolumenowa w litrach, w okresie W5 2022 - W4 2023w kategorii: likiery)
[2] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wolumenowa w litrach, w okresie W1-W52 2022 w kategorii: Likiery segment: Egg (z wyłączeniem marek własnych)
Komentarze