Partner serwisu
05 maja 2025

Netto testuje system kaucyjny – pierwsze automaty już działają

Kategoria: Aktualności

Sieć Netto rozpoczęła testy systemu kaucyjnego z udziałem klientów w czterech lokalizacjach: w Warszawie przy ul. Kleszczowej i Wisełki, w Gołkowie i w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Matejki. To kolejny etap po zakończonej fazie testów wewnętrznych, który ma na celu nie tylko weryfikację działania automatów i systemu, ale przede wszystkim sprawdzenie użyteczności całego rozwiązania z perspektywy klienta. 

Netto testuje system kaucyjny – pierwsze automaty już działają

System testowany jest we współpracy z operatorem systemu kaucyjnego PolKa i firmą  InPost. PolKa odpowiada za infrastrukturę niezbędną do obsługi procesów operacyjnych oraz realizacji określonych obowiązków. Rolą InPost jest dostarczenie maszyn RVM (Revers Vending Machine) i rozwiązań logistycznych. Co ważne, uruchomienie systemu w fazie testowej pozwoli na zebranie insightów ze strony klientów i wdrożenie ewentualnych ulepszeń przed planowanym na 1 października 2025 r. ogólnopolskim uruchomieniem systemu kaucyjnego. 


–  System kaucyjny to nie tylko maszyna. To zmiana, która dotyka praktycznie każdego obszaru naszej działalności - od operacji i IT, przez dział handlowy i łańcuch dostaw, po zespół techniczny i wyposażeniowy. Adaptacja systemów, szkolenia pracowników, przygotowanie lokalizacji - to wszystko składa się na całościowy obraz tego przedsięwzięcia – mówi Jakub Linkowski, kierownik działu wsparcia operacji w Netto Polska.


Testowane automaty zostały zainstalowane zarówno wewnątrz (ul. Kleszczowa), jak i na zewnątrz sklepów (pozostałe lokalizacje). Urządzenia różnią się wielkością – ich format dobrano na podstawie analiz sprzedaży i prognozowanego wolumenu zwrotów. Wewnętrzny automat przy ul. Kleszczowej jest mniejszy niż te w pozostałych lokalizacjach, ale działa równie efektywnie. Wszystkie maszyny wyposażone są w prasę do opakowań, co pozwala na dobre gospodarowanie przestrzenią. 


System informuje pracowników o konieczności opróżnienia maszyny za pomocą wiadomości SMS lub e-mail – w zależności od ustawionego poziomu napełnienia. Ma to zapobiec sytuacji, w której urządzenie jest przepełnione i nie można z niego skorzystać. 
Co istotne, Netto planuje wdrożyć w każdej placówce także stanowiska do ręcznej zbiórki opakowań, które będą alternatywą dla automatów – szczególnie w sytuacjach awaryjnych lub zwiększonego ruchu. Takie rozwiązanie pozwoli na sprawne funkcjonowanie systemu niezależnie od okoliczności.


- Naszym celem było stworzenie bezpiecznych, transparentnych rozwiązań, które będą intuicyjne zarówno dla klientów, jak i pracowników sklepów. Integracja systemu coreDRS z systemami IT Netto pozwoli na automatyczną wymianę informacji i stały monitoring procesów w wyznaczonych lokalizacjach. Cieszymy się, że możemy wspierać Netto w tym ważnym procesie i wspólnie budować bezpieczny i kompleksowy system kaucyjny w Polsce – komentuje Magdalena Markiewicz z firmy PolKa.


Zespół Netto podkreśla, że testy to nie tylko etap sprawdzający – to także czas nauki, obserwacji i doskonalenia. Dzięki nim sieć będzie mogła lepiej przygotować się na październikowe wdrożenie, oferując klientom proste, wygodne i sprawne rozwiązania wspierające recykling oraz ponowne wykorzystanie opakowań. 
 

źródło: informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ