Partner serwisu
08 maja 2025

To więcej niż spritz: Mionetto Spritz

Kategoria: Alkohole

To nie tylko drink, ale cała filozofia życia – pełna smaku, słońca i włoskiego luzu. Wiosną, gdy dni stają się dłuższe i cieplejsze, moda na włoskiego spritza przeżywa swój prawdziwy rozkwit. Odkąd w linii Mionetto pojawił się likier Aperitivo, złożenie kultowego pomarańczowego spritza nigdy nie było tak proste. Enjoy the orginal venetian rithual Mionetto Spritz!

Wielowiekowa historia

Legendy głoszą, że już starożytni Grecy doceniali zalety tego trunku. Jest pyszny, orzeźwiający i co ważne - łatwy do przygotowania, do tego idealnie komponuje się z rozmaitymi przekąskami.  Jego obecność w karcie drinków to już niemal obowiązek każdego baru czy restauracji. Słowem – „spritzomania” zatacza coraz szersze kręgi.

- Spritzer lub szprycer, jak określa go wiele osób, to nic innego jak połączenie wina z wodą – tłumaczy Tomasz Potrzebowski, Międzynarodowy Ekspert ds. Rozwoju Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska. - Prekursorami tej wersji koktajlu, według jednej z teorii, są Węgrzy, dla których spritzer okazał się cudownym remedium na dolegliwości związane z bólem brzucha. Jest to jednak tylko jedna ze znanych wersji. Inna odnosi się do popularnego Venetian Spritz, który jest częścią kultury weneckiej od ponad dwóch stuleci. Jego korzenie sięgają XIX wieku, kiedy to imperium Habsburgów okupowało Wenecję. Teoria głosi, iż żołnierze stacjonujący w regionie uznali, że lokalne, włoskie wino jest zbyt mocne jak na ich gust i zaczęli rozcieńczać je wodą gazowaną. Doprowadziło to do powstania spritza, który pierwotnie był wytwarzany właśnie z białego wina i wody sodowej. Z biegiem czasu przepis ewoluował – mówi Tomasz Potrzebowski.

W 1919 roku, na targach w Padwie, zaprezentowano niezwykle popularny obecnie likier o smaku gorzkich pomarańczy, a chwilę po tym wydarzeniu, powstał pomysł dodania go do tradycyjnego spritza. Następnie wino spokojne ustąpiło miejsca prosecco i tak oto powstał koktajl, który znamy dzisiaj.

- Venetian Spritz to nie tylko napój, ale kulturowy symbol Wenecji. Jego pochodzenie i ewolucja na przestrzeni lat uczyniły z niego uwielbiany koktajl, którym cieszą się ludzie na całym świecie – tłumaczy Tomasz Potrzebowski.

Drink jest prosty w przygotowaniu i podatny na przeróżne modyfikacje. Dodawać do niego można gin, owocowe likiery, a także zioła lub świeże owoce – cytrusy, maliny czy truskawki. 

Klasyczny pomarańczowy spritz najczęściej serwowany jest jako aperitif. We Włoszech to rytuał i tradycja. Zadaniem koktajlu jest pobudzenie apetytu przed głównym posiłkiem, zwłaszcza przed kolacją. To  idealny towarzysz dla przekąsek, sałatek czy pizzy.

Warto też wspomnieć, że włoskie aperitify to coraz częściej także bezalkoholowe wersje słynnych drinków.

To więcej niż spritz

Wiosną, gdy dni stają się dłuższe i cieplejsze, moda na włoskiego spritza przeżywa swój prawdziwy rozkwit, także w Polsce.

Firma Henkell Freixenet Polska, która z uwagą śledzi trendy konsumenckie, zadbała o to, aby przygotowanie kultowego spritza było nie tylko proste, ale i szybkie.

- Oferta firmy Henkell Freixenet Polska doskonale odpowiada na takie potrzeby polskiego konsumenta – tłumaczy Tomasz Leszko, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska. - Mionetto  Prosecco, Mionetto Aperitivo oraz dodatek wody gazowanej to trzy składniki, które w swej prostocie opowiadają historię o słońcu, swobodzie i zamiłowaniu do celebrowania życia.

Mionetto Spritz - lekki i orzeźwiający, doskonale wpisuje się w klimat dolce vita. To nie tylko drink, ale cała filozofia życia – pełna smaku, słońca i włoskiego luzu.

- Kreując nasze propozycje produktowe dbamy o to, by konsument miał możliwość wyboru. Dlatego obok standardowej wersji Mionetto Spritz, proponujemy wersję bezalkoholową na bazie Mionetto 0.0 % oraz Mionetto Aperitivo Alcohol Free. Niezależnie jednak, czy  w wersji regular, czy w bezalkoholowej odsłonie, Mionetto Spritz kryje w sobie tę samą opowieść – o beztrosce, przyjemności i życiu pełnym smaku – mówi Tomasz Leszko, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska.

Ideał świętowania od 1887

Mionetto to jedna z najważniejszych marek w  portfolio Grupy Henkell Freixenet. Wino pochodzi z włoskiego regionu Treviso i wytwarzane jest nieprzerwanie od 1887 roku. To zdecydowany lider na polskim rynku prosecco – numer „1” jeśli chodzi o wartość oraz wolumen sprzedaży[1]. Z kolei Mionetto 0.0 %, to zdecydowany lider w kategorii „Sparkling alcohol free”[2].

_________________________________________________________________________________

Henkell Freixenet Polska jest częścią międzynarodowej Grupy Henkell Freixenet – światowego lidera w kategorii win musujących*. Według ostatnich badań, Henkell Freixenet Polska to zdecydowany numer 1 na rynku win musujących w Polsce**. Najważniejsze marki w portfolio firmy  to Freixenet (nr 1 na świecie*), Mionetto Prosecco (nr 1 w kategorii prosecco w Polsce***), Gin Lubuski (nr 1 na rynku ginu w Polsce****). Producent Likierów Dalkowski, Nalewki Babuni i Ziołowego Aperitifu Totino. Firma posiada bogate zaplecze technologiczne i produkcyjne, z którego potencjału korzysta wiele firm siostrzanych. Henkell Freixenet Polska jest ważnym eksporterem swoich produktów do wielu krajów Europy, Azji, Ameryki, i Afryki, a także importerem i dystrybutorem najlepszych win z całego świata. W 2025 r. firma obchodzi 35-lecie działalności na rynku polskim.

 *Wg IWSR 2023 wina musujące bez szampanów, wartość sprzedaży, ilość sprzedaży

** Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa w okresie skumulowanym  Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące

***Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa i wolumenowa (w litrach) w okresie skumulowanym Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące, segment win Prosecco

**** Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wolumenowa (w litrach) w okresie skumulowanym Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Gin, Top marki

 

[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa i wolumenowa (w litrach) w okresie skumulowanym Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące, segment win Prosecco

[2] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa i wolumenowa (w litrach) Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące, segment win bezalkoholowych (Non alcoholic – with alcohol content below 0,49%)  

[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa i wolumenowa (w litrach) w okresie skumulowanym Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące, segment win Prosecco

[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa i wolumenowa (w litrach) Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące, segment win bezalkoholowych (Non alcoholic – with alcohol content below 0,49%)  

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ