Partner serwisu
03 marca 2015

Carlsberg czyni dalsze postępy na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

Kategoria: Alkohole

2 marca 2015 br. Carlsberg opublikował raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu oraz raport Wpływu Ekonomicznego Grupy  (Economic Contribution to Society report) za 2014 rok. Raporty przedstawiają rozwój zobowiązań CSR i ich rezultaty oraz znaczący wkład ekonomiczny Grupy Carlsberg na rzecz społeczeństwa.  Raport CSR nawiązuje między innymi do niedawno ogłoszonych prac nad projektem pierwszej na świecie w 100% biodegradowalnej butelki na piwo, wykonanej z włókna drzewnego (The Green Fiber Bottle).

Carlsberg czyni dalsze postępy na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

Najważniejsze wydarzenia w 2014 roku:

 

  • Większa koncentracja na rezultatach w obszarze zrównoważonego podejścia do opakowań do piwa

Program Carlsberg Circular Community zakłada minimalizowanie wpływu opakowań na środowisko na każdym etapie cyklu ich życia, począwszy od procesu kreacji i produkcji, poprzez postępowania konsumentów wobec opakowań a skończywszy na recyklingu. W ramach tego programu kontynuowane są prace, których celem jest zrównoważone podejście do opakowań, opierające się na zamkniętym obiegu materiałów opakowaniowych.     W roku ubiegłym w Grupie przeprowadzono 45 kampanii społecznych, mających na celu zwiększenie wśród konsumentów świadomości ekologicznej, szczególnie w obszarze segregacji i recyklingu oraz odnoszenia butelek zwrotnych do punktów handlowych. Carlsberg Polska aktywnie działa na tym polu, organizując od lat ekologiczne akcje wspólnie z partnerami handlowymi i Organizacją Odzysku KOBA. Ponadto, w roku ubiegłym Carlsberg Polska zainicjowała wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia kampanię społeczną „Weź mnie w obroty” dedykowaną butelce zwrotnej.

 

  • Kluczowe znaczenie ochrony środowiska

Ogólne wartości wskaźników mediów uległy pogorszeniu ze względu na włączenie do Grupy nowych browarów w Chinach i Indiach o niższym poziomie efektywności ekologicznej (zużycie wody +2%; zużycie energii +5%; emisja CO2 +10%[1]). Programy poprawiające ich efektywność zostały już uruchomione a ich efekty będą widoczne w 2015 roku. Jednakże, nie uwzględniając nowych browarów, odnotowana została poprawa tych wskaźników vs 2013 rok (zużycie wody -5%; zużycie energii -2.3%; emisja CO2 -2.5%).

 

  • Promocja odpowiedzialnego spożywania alkoholu

W 2014 roku Grupa Carlsberg zorganizowała 115 kampanii promujących odpowiedzialne spożywanie alkoholu. Grupa jest na najlepszej drodze do osiągnięcia swoich globalnych zobowiązań związanych z promowaniem odpowiedzialnej konsumpcji napojów alkoholowych. Carlsberg Polska konsekwentnie od lat angażuje się w ten obszar, podejmując działania zarówno na poziomie branży (Związek „Browary Polskie”), jak i z własnej inicjatywy.

 

  • Istotny wkład ekonomiczny na rzecz gospodarki i społeczeństwa

Pierwszy raz Grupa Carlsberg przygotowała raport prezentujący jej wkład na rzecz   społeczeństwa - poprzez tworzenie miejsc pracy, wzrost gospodarczy oraz wpływy do budżetu. Grupa zatrudnia bezpośrednio ponad 46,000 osób, przyczyniając się pośrednio do tworzenia dodatkowych miejsc pracy. Oznacza to, iż na jedną osobę zatrudnioną w Carlsberg, przypada 9 stanowisk pracy tworzonych poza Grupą, np. u dostawców. 11 miliardów euro wartości dodanej jest generowane przez produkcję oraz konsumpcję produktów Grupy Carlsberg.

                                                                                       

Komentując wyniki za 2014 rok, Morten Nielsen, Wiceprezes ds. CSR Grupy Carlsberg, mówi: „Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych rezultatów w obszarze CSR. Naszym założeniem było kontynuowanie prac i osiąganie postępów w istniejących rynkach oraz wdrożenie nowych browarów w globalne CSR-owe raportowanie i ramy zarządzania procesem. Jednocześnie skupienie się na zrównoważonym podejściu do opakowań zaowocowało ciekawymi wydarzeniami oraz pozytywnymi wynikami. Wszystkie nasze aktywności stanowią istotną część zaangażowania Grupy Carlsberg w etykę, transparentność, bezpieczeństwo oraz zarządzanie środowiskowe.”

 

Raport CSR Grupy Carlsberg jest sporządzony w oparciu o standardy Global Reporting Initiative, a wybrane wskaźniki zostały potwierdzone przez KPMG.

 

Pełna wersja raportu dostępna na stronie: www.carlsberggroup.com/csr

 

[1] Dane obliczane na hektolitr piwa produkowanego

Źródło, Fot.: Carlsberg

Tagi: Carlsberg
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ