Piwne reklamy przeniosą się do internetu?
5 procent wszystkich reklam wideo w polskim internecie, które wyświetlone zostały od stycznia do września 2017 roku, to spoty promujące piwo. Ponad połowa z nich promowała produkty Kompanii Piwowarskiej.
Ministerstwo Zdrowia chce ograniczyć godziny, w których będą mogły być emitowane reklamy piwa (23:00 - 6:00), jednak zmiana dotyczyłaby telewizji, radia, teatrów i kin, a nie internetu. Można więc przypuszczać, że browary coraz częściej będą wykorzystywać sieć.
Nowe prawo z jednej strony ogranicza możliwości reklamowe producentów piwa w telewizji, a z drugiej strony jest szansą, by zwiększyć swoją obecność w internecie. Jednak, by dobrze ją wykorzystać reklamodawcy muszą pamiętać jak bardzo różnym medium od telewizji jest sieć i jak bardzo różni się sposób oglądania i oczekiwania użytkownika internetu od widza srebrnego ekranu - mówi Marta Wiercińska, ekspertka Gemiusa.
Jak branża piwowarska wykorzystuje internet w tym roku?
Reklamy piwa stanowią nieco ponad 5 procent wszystkich reklam wideo, które wyświetlane były od stycznia do września tego roku polskim internautom. Miesięcznie średnio kobiecie wyświetliło się 7 takich spotów, a mężczyźnie - 9. 53 procent materiałów stanowiły spoty Kompanii Piwowarskiej, a 31 procent to reklamy Grupy Żywiec. Podium zamyka Carlsberg Group z 6 procentami.
Więcej informacji znaleźć można TUTAJ.
Komentarze