Partner serwisu
18 kwietnia 2018

Grupa Żywiec podsumowuje I kwartał

Kategoria: Alkohole

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała 18 kwietnia kwartalne sprawozdania finansowe. Niesprzyjająca pogoda oraz konkurencja na rynku negatywnie wpłynęły na wyniki Spółki w pierwszym kwartale 2018 r. Mając na uwadze dalszy wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa oraz dobrą strategię komercyjną na nadchodzący sezon, Zarząd firmy jest przekonany o pełnej realizacji tegorocznych planów.

Grupa Żywiec podsumowuje I kwartał

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów w pierwszym kwartale 2018 r. osiągnęły poziom 604 mln złotych, podczas gdy w takim samym okresie 2017 roku skonsolidowane przychody wyniosły 618 mln złotych. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 13 mln zł. w porównaniu do 39 mln zł. w pierwszym kwartale 2017 r.  Biorąc pod uwagę sezonowość branży piwnej, pierwszy kwartał ma najmniejszy wpływ na całoroczne wyniki osiągane przez Spółkę.

Pomimo negatywnego wpływu niekorzystnej pogody i warunków rynkowych w krótkim okresie, długofalowo konsekwentnie realizujemy naszą strategię budowania wartości. W pierwszym kwartale 2018 r. ponownie zwiększyliśmy przychody z każdego hektolitra piwa (+3,4%) oraz przychody w segmencie marek premium, do czego przyczyniły się m.in. innowacje Strefa Zero czyli nowa oferta piw bezalkoholowych. Jednak agresywna konkurencja cenowa w segmencie ekonomicznym negatywnie wpłynęła na budowanie wartości przez markę Tatra, co w dużej mierze przyczyniło się do spadku całkowitych przychodów. Jestem przekonany, że dobry plan na nadchodzący sezon oraz optymistyczne prognozy związane z Mundialem przyczynią się do pełnej realizacji naszych planów i kontynuacji strategii budowania wartości. - Guillaume Duverdier Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

W najbliższych miesiącach Grupa Żywiec będzie realizować plan ukierunkowany na wzmocnienie pozycji w najszybciej rosnących segmentach rynku czyli piwnych specjalnościach, piwach smakowych oraz segmencie piw niskoalkoholowych i bezalkoholowych jednocześnie wykorzystując dodatkowe okazje związane z Mundialem. W marcu firma zaprezentowała innowacyjny koncept Strefa Zero, w którym poza odnoszącym już sukcesy piwem Żywiec Bezalkoholowe, konsumenci znajdą nowe produkty, w tym Heinekena 0.0.% i Warkę Radler 0.0.% w dwóch nowych wariantach smakowych jabłko z miętą i grejpfrut z pomarańczą oraz obecny już na rynku i lubiany wariant cytrynowy.  Dotychczasowe rezultaty sprzedaży są obiecujące. Te innowacje wzmocnią wiodącą pozycję firmy w segmencie bezalkoholowym gdzie już dziś udział piwa Żywiec Bezalkoholowe to blisko 50%*.

Ponadto Grupa Żywiec wprowadziła na rynek nowy wariant Żywiec Sesyjne IPA, który umocni pozycję flagowej marki jako lidera w segmencie specjalności. Dodatkowo marka jest wspierana nową kampanią wizerunkową. Na rynku pojawił się także nowy wariant smakowy piwa Dziki Sad czereśnia.

Grupa Żywiec przygotowała także atrakcyjny plan wsparcia swoich marek w czasie Mundialu. Najnowsza kampania marki Warka z udziałem trenera Adama Nawałki oraz aktywacja promocyjna gdzie konsumenci mogą wygrać chusty kibica już trwa.

***

*Źródło: Grupa Żywiec za Nielsen – Grupa Żywiec za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami – metoda paragonowa (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty – metoda paragonowa, Duże sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), sprzedaż wartościowa w tys. PLN, sprzedaż ilościowa w tys. HL, okresy: styczeń-grudzień 2016, styczeń-grudzień 2017, kategoria: piwo, segment piw bezalkoholowych (o zawartości alkoholu <0,5%).

źródło: grupazywiec.pl
fot. 123rf.com
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ