Polacy piją coraz więcej alkoholi premium
Pierwszy raz w historii Polacy wypili więcej najdroższych alkoholi niż najtańszych - informuje "Rzeczpospolita".

Dane z pierwszych miesięcy 2018 r. potwierdzają trendy z ubiegłego roku, że coraz chętniej sięgamy po droższe alkohole. Jak wyliczył Nielsen, półka alkoholi premium odpowiadała w 2017 r. za 18,4 proc. sprzedaży, zaś te najtańsze za 16,7 proc. Dominuje średnia półka, czyli tzw. mainstream – to 64,9 proc. To doniosły moment, prawdopodobnie po raz pierwszy w historii Polacy kupili więcej alkoholu z najdroższej półki niż z najtańszej. I dotyczy to aż dziewięciu na 13 kategorii alkoholu, od piwa (wzrost sprzedaży premium o 10,3 proc.) przez whisky (21,8 proc.), wina musujące (18,9 proc.) po gin (24 proc.).
Wódka zmienia kolor
Wódka, nazywana naszą marką narodową, przechodzi dość silne zmiany. Wartość rynku sięga 11,3 mld zł, ale pijemy coraz wytrawniej – ze wszystkich alkoholi to tu najmocniej spadła sprzedaż najtańszych marek. Choć wciąż dominuje wódka czysta, to lawinowo rośnie zainteresowanie wódką smakową. Ten wart już 3,1 mld zł segment szczególnie dobrze sprzedaje się w najmniejszych butelkach. Tak zwane setki z kolorową wódką zaliczyły w ubiegłym roku skok o 26 proc. Zauważyli to także producenci, którzy wprowadzili aż 46 takich nowości, czyli dwa razy więcej niż rok wcześniej.
Więcej na stronie "Rzeczopospolitej".
Komentarze