Henryk Kania chce być pionierem
- Opakowanie jest bardzo istotne, ponieważ to od niego w dużej mierze zależy, czy klient w ogóle zauważy produkt na półce - mówi Dominika Rąba, wiceprezes Zarządu ZM Henryk Kania S.A.

I nie chodzi tylko o grafikę opakowania, ale również o jego kształt, wielkość i walory użytkowe – tłumaczy i dodaje: – Postęp technologiczny w branży na przestrzeni ostatnich lat pozwala nam dziś na coraz bardziej skuteczne wdrażanie innowacyjnych koncepcji produktowych i opakowaniowych. Nasza firma wykonała ogromną pracę nad opakowaniami w minionych kilkunastu miesiącach. Efektem były nie tylko rebrandingi kluczowych linii asortymentowych, ale także stosowanie nieraz eksperymentalnych form opakowań dla nowości, które wprowadziliśmy. Jako wiodąca firma w branży, chcemy wyznaczać nowe standardy i być pionierami w kreowaniu nowych produktów i - co za tym idzie - opakowań.
Zdaniem ekspertów firmy Mintel trend convenience dotyczy zarówno produktów spożywczych jak i ich opakowań.
Oczywiście trudno się nie zgodzić z tą opinią – zaznacza Dominika Rąba. – Najlepiej widać to w segmencie mięsnych przekąsek, takich jak chipsy czy kabanosy. Opakowania są niewielkie, bardzo poręczne, a gramatury przystosowane do spożycia produktu „na raz”. Produkty zaś gotowe do spożycia. Wygoda konsumenta stoi więc na pierwszym miejscu. Trend convenience zauważamy jednak nie tylko we wspomnianych snackach, ale także w innych segmentach. Proszę zwrócić uwagę, że chociażby w naszej ofercie znajdują się wędliny plastrowane w bardzo małych gramaturach, bo w opakowaniach ważących do 80 g. Są więc idealne na dwie kanapki, które szybko i ze smakiem możemy zjeść. Z pewnością będziemy dalej rozwijać „wygodne produkty”, ponieważ trend convenience coraz mocniej będzie wpływał na naszą branżę – podsumowuje wiceprezes ZM Kania.
Komentarze