25 stycznia 2019

Tyskie zbudowało bar w... windzie

Kategoria: Alkohole

Przełam niezręczną ciszę i przejdź z sąsiadem na TY! Wyjątkowy eksperyment przeprowadzony w bloku na warszawskich Bielanach pokazuje, że to łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Tyskie udowadnia, że nawet tak codzienne miejsce jak winda może być początkiem nowej znajomości. Akcja zrealizowana przez markę to część kampanii „Przejdźmy na TY”, która zachęca do dbania o bliskie relacje, otwartości i poznawania się.

Tyskie zbudowało bar w... windzie

Polska sąsiedzka

Mijanie się bez słowa w drzwiach klatki, niezręczna cisza w windzie to współczesna, sąsiedzka rzeczywistość. Polacy coraz rzadziej utrzymują sąsiedzkie relacje, które jeszcze kilkanaście lat temu stanowiły ważny element każdej lokalnej społeczności. Według badań CBOS-u ponad 65% Polaków utrzymuje dystans w relacjach z sąsiadami i nie ma z nimi bliskich kontaktów[1]. Jest to wynik wielu czynników, w tym pędu nowoczesnego stylu życia czy zwykłej nieśmiałości. Tyskie zauważyło tę tendencję i postanowiło pokazać Polakom, że warto przechodzić na TY.

Z sąsiadem na Ty

Winda to naturalne miejsce spotkań sąsiadów. Dlatego to właśnie ona stała się centrum wydarzeń w działaniach marki. Winda typowego bloku zamieniła się na jeden dzień w bar z prawdziwego zdarzenia, aby sprawdzić czy wpłynie to na typowe zachowania społeczne. Eksperyment pokazał, że pomimo różnych osobowości, uczestnicy potrafili znaleźć ze sobą wspólny język i z łatwością nawiązywali kontakt. Wystarczyło stworzyć im ku temu sprzyjające warunki i uświadomić, że na „Ty” można przejść w każdej sytuacji. Niektórzy po raz pierwszy powiedzieli sobie w niej coś więcej niż zwykłe „dzień dobry”, inni znaleźli szereg tematów, które zmieniły niezręczną ciszę w krótkie rozmowy, niejednokrotnie kontynuowane jeszcze po wyjściu z windy.

Relacje sąsiedzkie to temat tabu w zabieganej Polsce. Wynika to z ogólnego zaufania społecznego, z którym jest u nas ostatnio krucho. Fakty są takie, że połowa z nas nie zna swoich najbliższych sąsiadów z imienia - mówi Tycjan Lewandowski, dyrektor marki Tyskie – A przecież kiedyś było z tym lepiej. Tak zrodził się pomysł na bar w windzie i nasz eksperyment. Jego efekt bardzo pozytywnie nas zaskoczyły, bo pokazał, że poznawanie innych przychodzi nam naprawdę łatwo i nie wymaga większego wysiłku – dodaje. Liczymy, że tym eksperymentem zainspirujemy i zachęcimy do większej otwartości sąsiedzkiej, a może nawet… przejścia na TY przy Tyskim.

Tyskie – marka, która łączy ludzi

We wrześniu 2018 roku Tyskie zainaugurowało start nowej platformy komunikacji pod hasłem „Przejdźmy na TY”, w ramach której realizuje działania mające na celu zachęcenie do otwierania się na innych i wspieranie relacji międzyludzkich. W komunikacji stawia na autentyczność, otwartość i entuzjazm, dzięki którym możliwa jest rozmowa niezależnie od wieku, statusu społecznego czy zainteresowań. Tym samym odwołuje się do socjalizującego aspektu picia piwa i sytuacji, w których najbardziej demokratyczny lager na rynku potrafi łączyć ludzi.

[1] Komunikat z badań CBOS "Relacje sąsiedzkie", listopad 2017 r.

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ