Partner serwisu
Tylko u nas
15 marca 2019

Stock Polska o trendach w branży alkoholowej w 2018 roku

Kategoria: Alkohole

O trendach w branży alkoholowej w 2018 r. rozmawiamy z Eweliną Łukasiak, Junior Communication Managerem w Stock Polska.

Jakie były najsilniejsze trendy w branży alkoholowej w minionym roku?

Ewelina Łukasiak:  Jednym z dominujących trendów zeszłego roku była bez wątpienia premiumizacja. Polacy coraz chętniej sięgali po trunki z wyższej półki cenowej. Poza oczywistą wartością, jaką jest jakość samego produktu, dużego znaczenia zaczęły nabierać także designerskie opakowania, które przyciągają uwagę konsumenta. Ponadto, zauważyliśmy zmianę w samym podejściu do konsumpcji alkoholu – Polacy piją mniej, za to znacznie częściej i dla przyjemności. Nie zamykają się również na nowe, nietypowe warianty smakowe, o czym świadczy coraz bardziej popularna kategoria trunków kolorowych, które cechuje także niższa zawartość alkoholu. Trendem, który zyskiwał na znaczeniu była również craftowość, czyli autentyczność, za którą stoi wykorzystywanie lokalnych surowców, proste receptury i naturalne procesy powstawania.

W jaki sposób Stock Polska zaadresował te tendencje?

Ewelina Łukasiak: Stale obserwujemy zmieniający się rynek i śledzimy kierunki, w jakich zmierza branża. W kontekście nowości produktowych powiększyliśmy portfolio Lubelskiej o 2 letnie smaki – Gruszkówkę i Jeżynówkę, a wachlarz Saskiej rozszerzyliśmy o 3 nowe intrygujące połączenia – Kawa z Nutą Brandy, Orzech Laskowy z Nutą Karmelu i Pomarańcza z Nutą Bourbona. Wszystkie smakowe nowości spotkały się z pozytywnym odbiorem konsumentów. Odpowiadając na trendy w sferze packagingu, niektóre z naszych produktów zyskały nowe, minimalistyczne opakowania i proste etykiety - w zeszłym roku takiej przemiany doczekały się marki wódczane - Stock Prestige, Żołądkowa de Luxe i marka ultrapremium - Orkisz. Warto wspomnieć również o naszym flagowym produkcie, czyli Żołądkowej Gorzkiej, która już kolejny rok z rzędu zaproponowała proste przepisy na samodzielne przygotowanie Grzańca oraz Chłodnika, wpisując się w trend niebanalnych połączeń smakowych i trafiając w gusta szerszej grupy konsumentów.

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ