13 czerwca 2019

DANONE przekazuje akcje swoim pracownikom, by podkreślić ich kluczową rolę w kreowaniu przyszłości firmy

Kategoria: Aktualności

Pracownicy grupy spółek DANONE stali się udziałowcami firmy, otrzymując bezpłatnie jej akcje. W ten sposób firma pragnie podkreślić ich realny wpływ na rozwój organizacji. Inicjatywa jest częścią autorskiego programu „One Person, One Voice, One Share”, w myśl którego pracownicy współdecydują o kierunku rozwoju spółek DANONE. Polska jest jednym z pierwszych krajów, w których DANONE dodatkowo oferuje pracownikom możliwość zakupu kolejnych akcji na preferencyjnych warunkach.

Pracownicy udziałowcami DANONE

Jedna akcja została przekazana każdemu objętemu programem pracownikowi bezpłatnie, a obecna szacunkowa jej wartość wynosi około 240 zł. Otrzymali je pracownicy, których staż w firmie wynosi powyżej jednego roku. Poza coroczną dywidendą i prawem do głosowania podczas walnych zgromadzeń akcjonariuszy, nowi udziałowcy mogą również liczyć na dodatkowy przywilej w postaci kwoty brutto doliczonej do dochodu, która pozwoli pokryć koszty obowiązkowych podatków wynikających z przyznania akcji. Pracownicy pozostaną właścicielami swojej akcji przez cały okres zatrudnienia, a z chwilą odejścia z firmy jej wartość zostanie im wypłacona.

Z możliwości otrzymania bezpłatnie akcji DANONE skorzystało w Polsce aż 95 procent naszych pracowników. To znak, że czują się oni integralną częścią firmy i pragną wspólnie – jako udziałowcy – działać na rzecz jej rozwoju – mówi Magda Dybska-Tabor, Dyrektor HR dla grupy spółek DANONE w Polsce, krajach bałtyckich i krajach nordyckich.

Polska jest też jednym z pierwszych krajów, w których pracownicy grupy spółek DANONE mogą skorzystać z programu subskrypcji akcji pracowniczych, dzięki czemu na preferencyjnych warunkach mogą oni zakupić dodatkowe akcje firmy. Docelowo możliwość taką zyska 100 000 pracowników DANONE we wszystkich krajach, w których firma prowadzi swoją działalność.

Realny wpływ na przyszłość

Obok przekazania akcji DANONE pracownikom (One Share), niezwykle istotnym elementem programu jest oddanie im głosu (One Voice) i zaproszenie ich do wspólnego kształtowania przyszłości firmy. W ramach programu pracownicy grupy spółek DANONE w Polsce mają możliwość określenia, jakie inicjatywy są ich zdaniem kluczowe i powinny być realizowane w pierwszej kolejności.

Pracownicy DANONE to wyjątkowi akcjonariusze – to właśnie oni najlepiej znają firmę, jej potrzeby i stojące przed nią wyzwania. Dlatego oddajemy im głos, wsłuchujemy się w ich zdanie i wspólnie z nimi budujemy plan działań, który odpowie faktycznym wyzwaniom polskiego rynku – dodaje Magda Dybska-Tabor.

Punktem wyjścia jest 9 celów DANONE na 2030 rok, które zostały ujęte w spójnym planie działań DANONE 2030. Cele te łączą dążenia biznesowe firmy z zaangażowaniem społecznym i są ściśle powiązane z celami zrównoważonego rozwoju ONZ.

Jasny kierunek na przyszłość

Cele DANONE na 2030 rok dotyczą trzech kluczowych obszarów funkcjonowania organizacji – modelu biznesu (3 cele dotyczące rozwoju produktów, a także wsparcia rozwoju społecznego), modelu marki (3 cele dotyczące rozwoju marek i zaangażowania na rzecz budowania zdrowych nawyków żywieniowych i ochrony planety), a także modelu zaufania (3 cele skupiające się na pracownikach i wzmacnianiu ich zaangażowania, rozwoju i współpracy).

Zarówno cele DANONE, jak i założenia programu „One Person, One Voice, One Share”, stanowią część wizji DANONE – „One Planet, One Health” - w myśl której strategicznymi priorytetami firmy jest troska o kondycję planety, a także zdrowie i dobre samopoczucie pracowników, konsumentów i lokalnych społeczności skupionych wokół DANONE.

źródło: informacja prasowa
Tagi: Danone
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ