Europa jest liderem na rynku ekologicznym
Według danych Mintel, w ciągu ostatnich 10 lat całkowita liczba nowych produktów spożywczych i napojów ekologicznych wprowadzanych na rynek na całym świecie wzrosła z 6% do 10%.

Ostatnie badania pokazują, że Europa jest liderem pod względem innowacji w zakresie żywności i napojów ekologicznych, a prawie 20% wszystkich produktów żywnościowych i napojów zostało opatrzonych znakiem ekologicznym. W ostatniej dekadzie jest to wzrost z 9% do 17%. Obecni liderzy na europejskim rynku ekologicznym to Francja, Niemcy i Hiszpania.
Millenialsi i pokolenie Z najczęściej kupują żywność ekologiczną i napoje wśród konsumentów we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Polsce. W Polsce najbardziej zainteresowane tym sektorem jest pokolenie Z. 83% twierdzi, że kupuje takie produkty, w porównaniu do 80% Millenialsów.
Komentarze