Partner serwisu
11 maja 2020

Specjal w nowej butelce i szacie graficznej

Kategoria: Alkohole

Specjal, piwo z Browaru w Elblągu, od wiosny tego roku dostępne jest w nowych opakowaniach. Nowa butelka zwrotna oraz odświeżona etykieta podkreślają regionalny charakter piwa.

Specjal od lat towarzyszy mieszkańcom Północy, czerpiąc dumę ze swojego pochodzenia. Marka nie tylko odwołuje się do lokalnych tradycji, ale także powstaje we współpracy z dostawcami ze swojego regionu.

Wspieramy nasz region

Nowa butelka ma unikalny kształt i charakterystyczny grawerunek na szkle, a nowoczesna grafika jeszcze mocniej podkreśla związki z regionem. Do historycznych tradycji browarniczych Elbląga nawiązują umieszczona na froncie opakowania rycina Browaru, sygnatura tamtejszych piwowarów oraz herb miasta.

Dzisiejsze związki z regionem podkreślają nowe ikony na kontr-etykiecie i puszce: Browar z regionu, Słodownia z regionu, Jęczmień z regionu, Puszka z regionu, Drukarnia z regionu. Oznaczają one, że do warzenia Specjala browarnicy z Elbląga używają słodu z jęczmienia z regionalnych upraw z terenów trzech województw: pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego.
Słód ten powstaje w słodowni w Gdańsku i stamtąd trafia do Browaru w Elblągu. Prócz składników piwa, również opakowania pozyskiwane są w regionie. Etykiety Specjala drukowane są w Elblągu, a puszki powstają w  Bydgoszczy.

Na opakowaniach wciąż dominują czerń i złoto, kolory charakterystyczne dla marki. Niezmienne jest też samo piwo Specjal. Lager o bogatym smaku szlachetnym smaku i wyraźnie zaznaczonej goryczce.

– Jesteśmy dumni, że jako marka regionalna nie tylko warzymy nasze piwo w sercu regionu, ale kiedy jest taka możliwość, wybieramy regionalne surowce i dostawców. Dzięki temu Specjal i Browar w Elblągu są dziś nie tylko jednym z symboli Północy, ale i ważną częścią życia gospodarczego całego regionu – podkreśla Barbara Rychel, zarządzająca marką Specjal. – Odświeżone opakowania jeszcze lepiej oddają tą silną więź marki z miejscem jej pochodzenia.

Podobnie jak poprzednia butelka, nowa także jest zwrotna. Ponadto jest lżejsza od poprzedniej o 10 gram. Tak niewielka, wydawałoby się, różnica w wadze opakowania ma ogromne znaczenie dla ochrony środowiska.
W skali całej dystrybucji marki oznacza to liczone w tonach zmniejszenie wagi ładunku, co przekłada się na ograniczenie emisji CO2.

Wprowadzeniu nowych opakowań towarzyszy spot video pod hasłem „Wspieramy nasz region”, który można obejrzeć m.in. na platformach VOD oraz telewizji internetowej. Zaplanowano także komunikację digital i w social mediach.

Za nową szatę graficzną odpowiada Wilk Studio. Działania ATL i BTL dla marki Specjal prowadzi agencja Just, a komunikacją digital i w social mediach zajmuje się agencja VMLY&R. Działania PR realizuje agencja ROOTS. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom.

Mar
2020-05-14
Kolejna glupota utrudniajaca obrot opakowaniami zwrotnymi. Puknijcie sie w te puste lby i zastanowcie, czy mnozenie wzorow opakowan w obecnym, chorym systemie aby ulatwi ich oddawanie. 10g i ekologia... Juz widac dziesiatki tych opakowan w rowach i lasach. Nowy wzor jeszcze bardziej utrudnia mozliwosc zwrotu!
Mar
2020-05-14
I jeszcze jedno - poza butelka niemal identyczna jak Namyslow - z jakiego regionu pochodzi "kukurydza piwna"?
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ