Rynek wody butelkowanej to ponad 5mld PLN
Polacy ze wszystkich napojów bezalkoholowych najchętniej wybierają wodę. Rynek wody butelkowanej po lekkim załamaniu w 2020 roku wrócił do poziomu przekraczającego wartość 5 mld PLN.

„Rok pandemii oznaczał mniej okazji zakupowych na rynku wody. Lockdowny, ograniczenia w przemieszczaniu, czy zamykanie siłowni i klubów fitness, spowodowały, że mniej podróżowaliśmy, mniej spacerowaliśmy a tym samym mniej piliśmy wody. Rok 2021 przyniósł rozluźnienia restrykcji i powolny powrót do naszych zwyczajów, powróciły okazje na małe opakowania, co przyczyniło się do odbicia na rynku”, powiedział Piotr Chęcielewski, członek Zarządu Jurajska S.A.
Dynamika wzrostu sprzedaży marki Jurajska wyniosła 29% dynamika wzrostu sprzedaży całego rynku 4%
Klaudia Krupicz „podwójnym” Najlepszym Dyrektorem Marketingu 2021.
NATURALNA WODA MINERALNA Jurajska® jest znana i ceniona za swoje właściwości w rejonie Jury Krakowsko-Częstochowskiej od 60 lat. Ale to 2021 był rewolucją dla marki, kiedy to stała się jedną z najpopularniejszych marek w całej Polsce i urosła aż o 29% r/r. To jeden z najlepszych wyników wśród 10 największych graczy tej kategorii.
„Dokonaliśmy transformacji całej marki. Wprowadziliśmy nowe opakowanie, wyróżniające się w całej kategorii, bazujące na skalnym rodowodzie Jurajskiej. Nowy kształt butelki z charakterystycznym wymiarem 3D podkreśla krystaliczną czystość naszej wody. Dokonaliśmy także całkowitego rebrandingu logo i etykiety oraz rozpoczęliśmy współpracę z ambasador marki Agnieszką Radwańską, silnie związaną z obszarem Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Kampania komunikacyjna była aktywna przez cały sezon letni i przekazywała nowy świat marki: Prosto ze skał Jury. Jednocześnie nie zapominamy o naszym zaangażowaniu w polską siatkówkę kontynuując szerokie wsparcie tego sportu.” Powiedziała Klaudia Krupicz, dyrektor marketingu marki Jurajska.
Działania i wyniki relaunchu znalazły uznanie branży. Za swoje osiągnięcia, Klaudia Krupicz, otrzymała nagrody w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2020/2021 w dwóch kategoriach: launch/re-branding roku oraz napoje/alkohol.
1 Jurajska za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa (w PLN), w okresie I-XII 2021 w kategorii: Woda mineralna
2 Jurajska za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), Zmiana sprzedaży wartościowej (%) w okresie I-XII 2021 vs YA w kategorii: Woda mineralna
3 Konkurs od 10 lat organizowany jest przez portal Mediarun.com. Ideą konkursu jest wyłanianie i nagrodzenie wybitnych liderów i osobowości kierujących pracami działów marketingu, digital, e-commerce, PR, komunikacji oraz employer branding w firmach i organizacjach
Komentarze