Kawa trzeciej fali (3rd wave coffee) podbija serca Polaków, a Polska jest trzecim co do wielkości rynkiem w Europie pod względem wartości sprzedaży ekspresów do kawy
Według Brytyjskiego Stowarzyszenia Kawy kawa jest najpopularniejszym napojem na świecie, każdego dnia wypijana w liczbie około dwóch miliardów filiżanek. Polska jest największym importerem kawy w Europie Wschodniej, a według Euromonitor International przeciętny Polak spożywa jej około 3 kg rocznie.

Według najnowszych badań Polska jest trzecim co do wielkości rynkiem w Europie pod względem wartości sprzedaży ekspresów do kawy i wyraźnie rosnącym w segmencie premium. Konsumpcja kawy rośnie z roku na rok i coraz więcej konsumentów uświadamia sobie wagę jakości kawy. Według Euromonitor International przeciętny Polak spożywa jej około 3 kg rocznie. Z ponad 200 lokalnymi palarniami kawy, Polska stała się rynkiem niezwykle atrakcyjnym dla firmy Sage, która właśnie rozpoczyna ekspansję i buduje świadomość kawy trzeciej fali – nurtu, który staje się coraz bardziej popularny wśród polskich kawoszy. Kawa podobnie jak wino i jego szczepy staje się popularnym tematem rozmów – sposób jej parzenia czy pochodzenie ziaren. Sage oprócz innowacyjnej technologii parzenia oferuje niezbędny know-how, aby w domowych warunkach wydobyć esencję smaku. Do tego niezbędna jest kawa typu speciality.
„Według najnowszych badań Polska jest trzecim co do wielkości rynkiem w Europie pod względem wartości sprzedaży ekspresów do kawy i wyraźnie rosnącym w segmencie premium. Konsumpcja kawy rośnie z roku na rok i coraz więcej konsumentów uświadamia sobie wagę jakości kawy. Z ponad 200 lokalnymi palarniami kawy, Polska stała się rynkiem niezwykle atrakcyjnym dla firmy Sage. Dobra kawa wymaga najlepszej jakości urządzeń, aby móc cieszyć i delektować się w domowym zaciszu smakiem kawy trzeciej fali (Third Wave). Nasze doświadczenie z innych rynków pozwalają nam aspirować do pozycji lidera rynku w Polsce w kategorii wysokiej klasy ręcznych ekspresów do kawy.”
Kawa trzeciej fali – 3rd wave coffee
Polacy coraz bardziej świadomie wybierają kawę, doceniając jej walory smakowe. Świadomość procesu pozyskiwania ziaren, kawy i wydobycia odpowiedniego smaku wpisuje się w nurt „kawy trzeciej fali”. Wszystko zaczęło się na przełomie XIX i XX wieku, kiedy wraz ze wzrostem spożycia kawy na całym świecie pojawiło się pojęcie pierwszej fali (1st wave coffee), czyli kawy jako towaru, który z czasem stał się tańszy i bardziej dostępny m.in. dzięki innowacjom, takim jak kawa rozpuszczalna czy opakowanie próżniowe.
Drugą falę okrzyknięto doświadczaniem. Wiąże się ona ze znacznym wzrostem jakości kawy i wprowadziła ideę doświadczenia picia w kawiarni. Pojawiły się sieci duże sieciowe kawiarnie o zasięgu globalnym, oferujące światu baristów, cappuccino, latte art i nie tylko. Dzisiaj mówi się o trzeciej fali, nazywanej wave of connection, falą połączenia. Opiera się ona na zrozumieniu i docenieniu procesu wytwarzania wysokiej jakości kawy, kładąc większy nacisk na rolnika/producenta i pochodzenie ziaren, zapewniając jednocześnie wgląd w samą podróż kawy - od ziarna, poprzez filiżankę, aż do Ciebie. Na całym świecie kultura trzeciej fali kawy zapoczątkowała koncentrację konsumentów na pochodzeniu. Miłośnicy kawy coraz częściej zaczynają interesować się tym, skąd pochodzi ich kawa, dlaczego smakuje tak, a nie inaczej i jak wygląda proces od ziarenka do filiżanki. W Polsce jak grzyby po deszczu powstają lokalne palarnie, oferujące różnego rodzaju kawę typu speciality.
Think food
W 2009 roku firma Sage zapoczątkowała projekt “Food thinking”, który wiąże się z wielowymiarową współpracą z baristami, szefami kuchni i konsumentami. Wszystko po to, by lepiej zrozumieć nie tylko oczekiwania, ale również niedogodności czy wyzwania związane z przygotowywaniem posiłków i napojów w domowym zaciszu. Na tej podstawie Sage opracowuje innowacyjne rozwiązania, które następnie przekuwa w technologię dostępną w oferowanych urządzeniach.
„Cieszymy się, że możemy poinformować o naszej obecności w Polsce, oferując naszą kultową i cieszącą się międzynarodową renomą gamę ekspresów do kawy, z flagowym modelem – Barista Express Impress. Barista Express, to klasyczny ekspres do kawy firmy Sage, który sprzedał się na całym świecie w ponad 2 milionach egzemplarzach. Najnowsza jego wersja, Barista Express Impress, oferuje najnowocześniejszą technologię, która podbije serca domowych baristów. To urządzenie, które na nowo definiuje pojęcie automatyzacji, dzięki intuicyjnej technologii „wspomaganej manualnie”, która uczy się w trakcie pracy. Polska jest jednym z rozwijających się rynków pod względem spożycia kawy – dlatego z przyjemnością oferujemy lokalnym konsumentom i kawowym geekom nowy wymiar technologii ekspresów do kawy, aby mogli przygotować najwyższej jakości kawę, jak od baristy, w domowym zaciszu w mniej niż minutę. Wprowadzenie Barista Express Impress otwiera nowy rozdział w zakresie ręcznych ekspresów Sage, które zrewolucjonizują rynek domowych ekspresów do kawy”. – powiedział Tomek Guz, Head of Eastern Europe w Sage Appliances.
O firmie Sage:
W ciągu ponad 80 lat Sage Appliances stała się kultową globalną marką, dostarczającą produkty kuchenne do ponad 70 krajów na całym świecie. Firma sprzedaje pod marką Sage w Europie i pod marką Breville w pozostałych częściach świata. Firma Breville poprawiła jakość życia ludzi poprzez dostarczanie genialnych innowacji i przemyślanych projektów opartych na głębokiej wiedzy konsumenckiej, umożliwiając ludziom robienie rzeczy w łatwiejszy i bardziej spektakularny sposób, niż myśleli, w domowym zaciszu.
Komentarze