Partner serwisu
27 sierpnia 2020

Browar Za Miastem buduje własny browar

Kategoria: Aktualności

Browar Za Miastem od trzech lat warzy piwa rzemieślnicze, których nazwy kojarzą się z miłym nastrojem i wypoczynkiem: Święty Spokój, Długi Weekend czy Dzień Wolny. W 2019 roku sprzedał 800 tys. butelek piwa i nadal rośnie. Już kilka lat temu opracował innowacyjną technologię warzenia piwa z dodatkiem surowców „Superfood”.

We wrześniu spółka rozpocznie budowę własnego browaru. Do udziału w projekcie chce zaprosić także crowdinvestorów, którzy bardzo doceniają branżę piw kraftowych. Kampania ruszy we wrześniu i będzie promowana na Crowdway.pl. Jej celem będzie pozyskanie 4,2 mln zł. Pozostałe nakłady inwestycyjne spółka zrealizuje ze środków własnych, dotacji UE i kredytu.


Szybki wzrost dzięki doświadczeniu
Firma działa aktywnie od początku 2017 roku. Obaj założyciele i członkowie zarządu, Tomasz Brycki i Marek Wziątek, przepracowali około 20 lat w branży piwnej. Doświadczenie biznesowe zdobyli m.in. w Kompanii Piwowarskiej, gdzie zarządzali markami Tyskie i Żubr oraz realizowali projekty strategiczne. Do zespołu od początku dołączył też doświadczony piwowar Piotr Stachecki, który piwa warzy zawodowo od 40 lat.


Doświadczenie procentuje, dlatego firma rozwija się dynamicznie. W 2019 roku sprzedaż wzrosła o 50% (wolumenowo i wartościowo). Trend ten spółka podtrzymuje także w bieżącym roku. Browar systematycznie poszerza ofertę piw, zwiększa dystrybucję i dociera do nowych konsumentów. Spółka ma w ciągłej sprzedaży kilkanaście gatunków piwa, które uzupełnia nowościami.
Browar Za Miastem warzy piwa odpowiadające na różne potrzeby, zarówno europejską klasykę (np. pilsner, pszeniczne), jak i piwa nowej fali (np. APA, Black IPA). Wszystkie piwa powstają w zgodzie z tradycją i dobrą praktyką piwowarską wyłącznie z naturalnych surowców, nieśpiesznie. Niektóre piwa leżakują ponad rok!


Do rentowności w niecałe 3 lata
W samym 2019 roku firma sprzedała około 800 tys. butelek piwa. W 2020 rośnie dalej, mimo trudnej sytuacji rynkowej. Piwa Browaru Za Miastem sprzedawane są w dużych sieciach handlowych: Auchan, Carrefour, Duży Ben, Intermarche, Kaufland, Lidl, Stokrotka. Spółka współpracuje też z wieloma dystrybutorami, lokalami gastronomicznymi i sklepami specjalistycznymi.
Przychody spółki w ubiegłym roku wyniosły 3,3 mln zł. W drugiej połowie 2019 r., czyli w trzecim roku działalności, firma osiągnęła rentowność. Plan na 2020 rok to 4 mln zł przychodów.


– Wiosną 2020 roku nasze przychody wzrosły o ponad 30%. W tym samym czasie na rynku, ze względu na Covid-19, sprzedaż piwa spadła o kilka procent, a sprzedaż piw rzemieślniczych nawet o 35%. W tym trudnym czasie procentowała nasza wcześniejsza praca – wykorzystaliśmy nowe możliwości sprzedaży, wprowadziliśmy oszczędności. Dzięki temu całe I półrocze 2020 zakończyliśmy zyskiem. Zacieśniliśmy współpracę z dotychczasowymi partnerami, zdobyliśmy nowych klientów, wprowadziliśmy do oferty nowe piwa. Perspektywy w kolejnych miesięcy są dobre – mówi Tomasz Brycki, współzałożyciel i prezes spółki Browar Za Miastem.


Apetyt na więcej
Obecnie firma warzy swoje piwa w formule kontraktowej i współpracuje na stałe z kilkoma browarami. Szybki wzrost popularności marki Browar Za Miastem i rosnąca sprzedaż zaowocowały przyspieszeniem decyzji o budowie nowego browaru w Wielkopolsce, pod Poznaniem.


– Własny browar zapewni nam większą niezależność i elastyczność. Niższe koszty produkcji pozwolą na podniesienie marżowości i zwiększenie zysków firmy. Z pracami budowlanymi ruszamy już we wrześniu. Wtedy też wystartuje kampania crowdinvestingowa – zapowiada Marek Wziątek, współzałożyciel, wiceprezes spółki.


Łączna wartość inwestycji w nowy browar Za Miastem to ponad 8,8 mln zł. Dzięki środkom od crowdinwestrów w wysokości około 4,2 mln zł spółka chce sfinansować zakup urządzeń do produkcji piwa. To jedno z kilku źródeł finansowania projektu.


– Majątek spółki to ponad 4 mln zł. Składa się na to m.in. nieruchomość, projekt browaru i zapasy. Poza tym posiadamy aktywa niematerialne, jak patenty i chronione znaki towarowe. Fundusze na budynek i urządzenia produkcyjne pochodzą ze środków własnych w kwocie prawie 2 mln. zł, dotacji unijnej i komercyjnego kredytu inwestycyjnego. Dodatkowe środki chcemy pozyskać od inwestorów crowdfundingowych. Dotację unijną na urządzenia zdobyliśmy już w 2018 roku, a umowę z BGK zawarliśmy w 2019 roku. Mamy też podpisaną umowę kredytu inwestycyjnego z bankiem ING – wyjaśnił Tomasz Brycki.


Patent na innowacje
Zakład zostanie uruchomiony w połowie 2021 r. Spółka będzie w nim warzyć piwa rzemieślnicze według swoich receptur, także w oparciu o innowacyjną technologię z wykorzystaniem surowców zaliczanych do kategorii tzw. „Superfood”.


– Nasza technologia daje możliwość przeniesienia na piwo wyjątkowych walorów odżywczych takich roślin, jak orkisz, amarantus czy komosa ryżowa. Dzięki temu otrzymamy piwa o wyższej zawartości minerałów, witamin i aminokwasów. Podniesie to konkurencyjność firmy i otworzy nowe możliwości sprzedaży, także na eksport. Nowatorską technologię opracowaliśmy we współpracy z Politechniką Łódzką i zgłosiliśmy do ochrony patentowej już w 2017 roku. Według opinii fachowców jest ona wyjątkowa w skali świata – powiedział Marek Wziątek, współzałożyciel i wiceprezes spółki.


Kampania ruszy we wrześniu
Spółka zapowiedziała przeprowadzenie oferty akcji oraz realizację kampanii crowdfundingowej we współpracy z Crowdway.pl. Platforma ma na swoim koncie zakończone sukcesem kampanie dla takich marek kraftowych, jak Doctor Brew, PINTA Barrel Brewing oraz projektów w branży alkoholowej stworzonych przez Janusza Palikota.


– Browar Za Miastem działa od ponad trzech lat i dynamicznie się rozwija. Zbudowaliśmy solidne podstawy dalszego wzrostu. Firmę tworzy zespół kilku doświadczonych osób. Nasze piwa dostępne są w ponad 2 000 punktów sprzedaży. We wrześniu zaczynamy budowę browaru. Mamy duży majątek i własne środki na budynek i urządzenia. Wkrótce zaczynamy kampanię crowdfundingową. Każdy może zostać akcjonariuszem naszego Browaru. Zależy nam na zbudowaniu dużego grona inwestorów, którzy będą także ambasadorami marki – powiedział Tomasz Brycki.


Zapowiedź kampanii na www.crowdway.pl.

 

źródło: informacja prasowa
fot. www.za-miastem.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ